avatar Ten blog rowerowy prowadzi Slim z miasteczka Puławy. Od początku 2014 roku jadąc, idąc lub płynąc pokonałem 3718.98 km i zajęło mi to 10d 07h 40m. W zimie, kiedy nie da się jeździć rowerem, chodzę bez podpierania się kijkami. Natomiast ogniska rozpalam przez cały rok.

Wykres roczny blog rowerowy Slim.bikestats.pl
  • Sprzęt Żółto-czarny

Z Myśkiem wzdłuż Bugu - dzień drugi, czyli jazda właściwa

Sobota, 2 sierpnia 2014 · dodano: 07.08.2014 | Komentarze 0

Obudziliśmy się na brzegu Bugu, który rano wyglądał jeszcze lepiej niż wieczorem. Przed nami cały dzień pedałowania do Drohiczyna. Po drodze zwiedziliśmy Sanktuarium Błogosławionych Unitów Podlaskich w Pratulinie oraz Stadninę koni w Janowie Podlaskim, która  jak się okazało nie znajduje się Janowie, lecz w oddalonej od niego o około 2 km miejscowości Wygoda. Konie były bardzo miłe, pozwalały się głaskać i fotografować. Na zacienionym trawniku znaleźliśmy miejsce na krótki odpoczynek. Na następny zatrzymaliśmy się w barze na terenie Ośrodka Wczasowego "Partner" w Serpelicach, w tym samym, w którym dwa lata wcześniej odpoczywałem ze Slimkową. Biwakowaliśmy naprzeciwko Drohiczyna w pobliżu miejscowości Bużyska. Niestety z powodu braku drewna musieliśmy się obyć bez ogniska. Była za to kąpiel w Bugu a potem nocne wpatrywanie się w rozgwieżdżone niebo.

Poranek w "Szwajcarii Podlaskiej" - rezerwacie przyrody utworzonym w roku 1995, którego "celem ochrony jest zachowanie ze względów naukowych, dydaktycznych i krajobrazowych urozmaiconych drzewostanów położonych na skarpie rzeki Bug z licznymi drzewami o charakterze pomnikowym oraz dużym udziałem roślin rzadkich i chronionych".

Dawna drewniana cerkiew unicka p.w. św. Demetriusza Męczennika wzniesiona w 1811 r. w Krzyczewie. Obecnie kościół p.w. św. Jerzego.

Sanktuarium Błogosławionych Unitów Podlaskich w Pratulinie.

Wnętrze kościoła p.w. Św. Apostołów Piotra i Pawła także w Pratulinie.

Stajnia "Zegarowa" w Janowie Podlaskim wzniesiona w roku 1841 według projektu Henryka Marconiego.

Jeden z mieszkańców.

Plaża miejska w Drohiczynie.

Przeprawa promowa. Na skorzystanie nie starczyło czasu i ochoty.

Tradycyjne danie strudzonych rowerzystów - kasza gryczana, cebula, kiełbasa i pomidory, które tym razem musiał zastąpić pomidorowy koncentrat.